Електрически камиони Mercedes-Benz на bauma 2022

24.11.2022

Електрически камиони Mercedes-Benz на bauma 2022

По време на най-голямото изложение за строителна техника в света, което се проведе в Мюнхен от 24 до 30 октомври, Mercedes-Benz представи няколко напълно електрически камиона за строителни приложения.

[✕]

На bauma 2022 Mercedes-Benz Trucks показа версия на концептуалния прототип на eActros LongHaul, който беше представен за първи път през септември на транспортното изложение IAA в Хановер и спечели наградата за иновации при камионите. Влекачът е оборудван с електрически силоотводен вал (ePTO) за самосвални полуремаркета. Това прави електрическия камион подходящ за доставки до строителните обекти.

Заедно с партньорите си Mercedes-Benz Trucks представи за първи път и прототип на електрически камион Arocs за строителни приложения, оборудван с буре за бетоновоз, отличаващ се с голям просвет и висока проходимост. Всеки пети камион на Mercedes-Benz, продаден в Европа, е предназначен за строителството, което е вторият най-важен пазарен сегмент за производителя след транспорта на дълги разстояния.

В сътрудничество с мюнхенския производител на самосвални полуремаркета MEILLER, Mercedes-Benz Trucks разработи електрически силоотводен вал за различни видове полуремаркета. Системата, създадена за eActros LongHaul и представена като прототип на bauma 2022, има постоянна мощност от 58 кВт. При серийно производство се планира ePTO да генерира значително по-голяма мощност. Въртящият момент на прототипа е 300 Нм. Електрическият силоотводен вал преобразува постоянния ток от батериите на eActros LongHaul в променлив ток чрез инвертор, монтиран в задната част на кабината на водача. Допълнителен електромотор задвижва помпата, която осигурява хидравлична мощност за управление на полуремаркето.

Първите прототипи вече са подложени на интензивни тестове, а eActros LongHaul ще бъде изпробван по обществените пътища още през тази година. През 2023 г. прототипи, близки до серийното производство, ще бъдат доставени и на клиенти за тестване. Инженерите в MercedesBenz Trucks са проектирали eActros LongHaul така, че да отговаря на същите изисквания за издръжливост на автомобила и компонентите, както конвенционален тежкотоварен Actros за дълги разстояния. Това означава 1,2 милиона километра за десет години експлоатация. Планира се превозното средство да бъде готово за серийно производство през 2024 г.

Arocs е особено здрав и издръжлив камион за строителни приложения, предназначен за извършване на тежки работни задачи. В бъдеще той ще се предлага и като електрически модел. На първо време това ще бъде осъществено чрез сътрудничество между Mercedes-Benz Trucks и Paul Group. Компанията, базирана в Пасау, Германия, електрифицира камиона, доставен от Mercedes-Benz Trucks от завода във Вьорт, с помощта на електрическо задвижване. За целта Paul избира решение с електрифициран централен двигател. По този начин могат да се използват изпитаните планетарни оси на Arocs, които да предлагат висок просвет и проходимост, необходими за използване на строителни обекти.

Прототипът на електрическия Arocs, показан на bauma 2022, е оборудван с електрическа надстройка с буре за бетоновоз от LIEBHERR-Mischtechnik, която черпи енергия от батериите на Arocs чрез ePTO и има номинален капацитет от девет кубически метра.

Повече по темата четете в предстоящите декемврийски броеве на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА и сп. КАМИОНИна хартия и онлайн на www.transport-press.bg/.

Мартин Славчев
Мюнхен-София

<< Обратно към новините