Първият 1000-киловатчасов е-камион е на Designwerk?

21.11.2022

Първият 1000-киловатчасов е-камион е на Designwerk?

Швейцарската компания Designwerk твърди, че е първият производител, пуснал изцяло електрически влекач с полуремарке с капацитет на батерията от 1000 кВтч.

[✕]



Designwerk изтъква, че нейният модел камион представлява „нов крайъгълен камък в електромобилността в индустрията на автомобилите за работа, тъй като превозите на дълги разстояния и тежкотоварните превози вече не са ограничени до превозни средства, задвижвани с дизелово и водородно гориво“.

Designwerk добавя, че „по-високата енергийна ефективност на задвижването на електрическите камиони засенчва триото задвижвания на дизел, водород и синтетично гориво“.

Според компанията, от наличните 1000 кВтч, 864 кВтч се консумират при ежедневна работа, а остатъкът се съхранява, за да се удължи живота на батерията. Швейцарската компания за е-мобилност допълва, че това се равнява на пробег от 576 километра с 42-тонен товар. В зависимост от товара и профила на маршрута може да са възможни и до 640 километра.

Основателят и член на борда на директорите на Designwerk Тобиас Вюлсер каза:

„Батериите с голям капацитет правят енергийната ефективност на електрическите камиони още по-очевидна. В този случай нашето електрическо превозно средство консумира 52 процента по-малко енергия от дизелово превозно средство. Не само от бизнес гледна точка цифрите са в полза на е-камиона. При среден пробег от 120 000 км годишно, спестяванията на CO2 при швейцарския електрически микс са 74 процента за целия експлоатационен живот на автомобила.“

Designwerk заявява, че благодарение на специалното позициониране на батерийните системи зад кабината и произтичащото от това удължаване на шасито с един метър, влекачът е особено подходящ за използване в Швейцария и в скандинавските държави. Възможността за зареждане на камиона с 350 кВт позволява и използването му в график на смени. Електрическият камион се зарежда на 80% за около 100 минути.

Производителят твърди, че неговите високоволтови батерийни системи използват NMC технология и „се отличават с модулния си дизайн и високата си енергийна плътност в малко пространство в сравнение с конкуренцията“.

40-тонният камион осигурява 500 киловата (680 к.с.) мощност на пътя и се движи със собствена едностепенна трансмисия без превключване на предавките и без апликация на съединителя. Designwerk казва, че предлага превозното средство във версии средна и висока кабина 6x2T. Според компанията, първите такива камиони ще тръгнат по пътищата на Швейцария в края на 2023 г.

<< Обратно към новините