Водородният Mercedes-Benz GenH2 премина тестове на Бренер

17.11.2022

Водородният Mercedes-Benz GenH2 премина тестове на Бренер

Прототипът на Mercedes-Benz GenH2 Truck успешно е завършил първите си тестове на голяма надморска височина по обществените пътища, съобщи германският производител.

[✕]


 

По пътя си тежкотоварният автомобил с горивни клетки е преминал през прохода Бренер между Австрия и Италия. Основен момент в тестовата програма е бил именно пресичането на прохода Бренер, една от основните артерии на европейския товарен трафик.

Само през 2019 г. около 40 милиона тона товари са транспортирани с тежкотоварни автомобили по четирилентовия транзитен маршрут, разположен на надморска височина до 1370 метра на границата между Австрия и Италия. Това съответства на почти 2,5 милиона камиона годишно.

По време на едноседмичните тест драйвове инженерите на Daimler Truck многократно са пресекли прохода Бренер с камиона с горивни клетки с полуремарке и превозващ стандартен товар. Трасето е 120-километровия магистрален участък между Болцано и Инсбрук, а единствената емисия по време на пътуването е била водната пара.

Град Болцано в Италия е послужил като база за тест драйвовете, тъй като там има станция за зареждане с водород, управлявана от H2 South Tyrol. Освен това топографията на околния район била е идеална за задълбочени тестове на ефективността на системата с горивни клетки на различни нива надморска височина.
Един от акцентите на тестовете е бил изкачването с влекача нагоре по планината Пенсер Йох до надморска височина от 2211 метра, се добавя в прессъобщението на Daimler Truck.

„Констатациите от тази първа програма за тестване на надморска височина по отношение на взаимодействието на горивната клетка и батерията при взискателна топография, както и ориентираната към бъдещето ни оперативна стратегия по маршрута Бренер, се включват в по-нататъшното развитие на камиона към серийно производство. За следващата година са планирани повече тестови шофирания на планински терен“, се добавя в изявлението.

По пътя си към неутрално CO2 бъдеще, Daimler Truck ясно определя стратегическия си курс и последователно следва двуканална стратегия за електрификация на своето портфолио, както с електрически батерии, така и с водородни задвижвания.

Камионът Mercedes-Benz GenH2 е разработен специално за гъвкави и взискателни приложения във важния сегмент на тежкотоварния транспорт и приложенията за дълги разстояния. Целта на разработката е пробег от 1000 километра и повече. Началото на серийното производство е планирано за втората половина на десетилетието.

<< Обратно към новините