IRU иска изясняване на регулациите за Евро-7

14.11.2022

IRU иска изясняване на регулациите за Евро-7

IRU условно приветства предложението на Европейската комисия зa Евро-7, който определя по-амбициозни стандарти за емисии на превозните средства.

[✕]


 

Със стандартите за CO₂ за тежкотоварни превозни средства, операторите на автомобилен транспорт искат техният път към въглеродна неутралност да включва няколко опции за декарбонизация. Заедно с тежкотоварните автомобили на водород и с електрически батерии, двигателят с вътрешно горене също трябва да остане опция, изтъкват от организацията.

Затова IRU подкрепя усилията на Европейската комисия да продължи да предлага решения за намаляване на емисиите за превозни средства, базирани на всички технологии, включително двигателя с вътрешно горене.
Въпреки това, IRU е загрижена, че строгостта на нормите в предложението за Евро-7 може в някои случаи да предполага превозните средства да бъдат напълно преработени, със сериозни последици за разходите, които ще са напълно непропорционални на действителните ползи.

Директорът на IRU за комуникация с ЕС Ралука Мариан каза: „Ако предложението за Евро-7 не постигне точния баланс между строгостта на правилата, свързаните с тях разходи и допълнителни ползи за околната среда, това може да демотивира и в крайна сметка да възпре производителите да разработват нови технологии, или да обезсърчи операторите да ги закупуват. А това няма да помогне за пускането на повече по-чисти превозни средства по пътищата.“

IRU също е предпазлив относно включването на гумите и спирачките в обхвата на правилата за Евро-7. Въпреки важността да се вземат предвид всички елементи на превозното средство, които отделят замърсители, в предложението липсва яснота относно взаимодействието между основните компоненти, като двигателя, и второстепенните части, като гуми и спирачки, при класифицирането на превозно средство като Евро-7.

„Може ли транспортен оператор да закупи превозно средство Евро-7 и една година по-късно превозното средство вече да не се счита за превозно средство Евро-7, тъй като износените гуми са заменени с гуми с различно качество? Това означава ли, че превозно средство вече не може да влезе в градска зона с ниски емисии поради износване на някои части?“ — попита Ралука Мариан. „Бизнесът се нуждае от правна сигурност, за да прави инвестиции. Очакваме правилата на Евро-7 да бъдат прагматични и ясни в тези аспекти“, добави тя.

Като положителен акцент, според IRU, Евро-7 опростява процедурите за изпитване и подобрява ефективността на водачите и транспортните оператори чрез подобряване на дигитализацията, свързана с непрекъснатия мониторинг на емисиите. Но достъпът до данни в превозното средство за целите на такова наблюдение все още е неясен и трябва да бъде изяснен в предстоящото законодателство, заключва IRU.

<< Обратно към новините