Интелигентна флийт мениджмънт система за планиране и управление на вашия автомобилен парк

13.01.2022

Интелигентна флийт мениджмънт система за планиране и управление на вашия автомобилен парк

В това интервю за сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА търговският мениджър на Frotcom България, Антон Ананян, ще ви разкаже малко повече за компанията и възможностите, които може да ви предложи.

[✕]


 

Г-н Ананян, ще ни запознаете ли накратко коя е Frotcom и как може да бъде полезна на читателите ни?
Frotcom е компания, предоставяща софтуер и услуги за флийт мениджмънт в България от 2008 г. За над 13 години на пазара са ни се доверили повече от 1300 компании. Благодарение на висококачествения и професионален софтуер, който предлагаме, компаниите успяват да управляват флотите си по-ефективно, с по-малка нужда от хора, заети с ежедневните дейности по управлението и контрола им, което да гарантира по-високо качество на предлагания продукт и съответно по-високи печалби за фирмата.
 
Разкажете ни малко повече за системата Frotcom.
Системата е съставена от хардуер и от софтуер. Хардуерът трябва да бъде инсталиран в автомобилите, като видът му, функционалностите и съответно цената му зависят от нуждите на клиента. Което означава, че можем да предложим от стандартно проследяване на автомобилите – позициониране върху картата, до много по-комплексни данни, като данни от компютъра на автомобила – разход на гориво, моточасове, работа на силоотводен вал и много други показатели, даващи информация за състоянието на автомобила и неговата цялостна работа или работата на отделни компоненти.

Подходяща е за различни по големина фирми – разполагащи с един или хиляди автомобили, както и опериращи в различни сфери на дейност, оттам и експлоатиращи различен тип автомобили – леки, камиони, строителни машини, ремаркета и т.н.
 
Софтуерът е изцяло уеб базиран, което означава, че потребителите могат да го използват отвсякъде по всяко време и от всяко устройство, имащо достъп до интернет. Разработен е на модули, така че да могат да изберат кои функционалности да ползват съобразно нуждите си. Функционалностите са многобройни: проследяване на маршрутите върху пътна карта – включително с детайли и забрани за тежкотоварни автомобили, генериране на повече от 30 вида отчети, аларми, които да бъдат зададени на автомобилите – излизане от определена зона, превишена скорост, ниво на горивото и др., мениджмънт на направените разходи, маршрутизиране и навигиране на шофьорите, въвеждане на бъдещи събития и техният контрол – като застраховки, прегледи, сервиз или други дейности по автомобилите, и още много други.
 
Софтуерът също така предлага възможности за автоматизация на голяма част от процесите, което спестява работа на служителите, като например да се генерират автоматично справки и отчети на определен период от време.
 
В тези време на свързаност как Frotcom комуникира с други системи?
Системата може да бъде свързана с други софтуери или системи, които нашите клиенти използват – ERP, CRM и т.н., за да обменят информация в реално време, което автоматизира и улеснява нещата още повече, тъй като въведената информация на едно място се прехвърля на друго, без да е нужна човешка намеса.
 
Това прави всички процеси по-бързи, по-лесни и независими от хората в автомобилите или в офиса, нещо изключително актуално във времената, в които се намираме от началото на COVID пандемията и нуждата от социално дистанциране или невъзможност за работа от стандартното работно място.
 
А какви са ползите от използването на системата Frotcom?
Ползите са многобройни и се изразяват в прозрачност и яснота за начина на използване на автомобилите и активите, което неизменно води до намаляване на оперативните разходи за поддръжка и гориво, оптимизиране на работата и работното време. Пример за това мога да ви дам с една от услугите, които предлагаме, а по-точно модулът Стил на шофиране. Като е доказано, че при възприемане на подходящ стил на шофиране дадена компания може да намали разходите си за гориво за автомобил до 7%.

Смятам, че е важно да отбележа, че всичките продукти и услуги, които предлагаме на своите клиенти, са специално създадени, за да работят в тяхна помощ и да задоволяват максимално нуждите им, улеснявайки ежедневните им задължения.
 
Ще споделите ли с читателите ни какви са вашите бъдещи фирмени цели и планове?
Вярваме, че за да продължим напред, трябва да имаме амбициозни цели, които да преследваме. Затова ние сме си поставили задачата да направим Frotcom да работи по-автоматизирано и проактивно. В момента има много начини за това, като например изкуствен интелект (AI), машинен лърнинг и други. Необходимо е само да се научим как да ги използваме повече и по-ефективно.
 
Работим също така и по добавяне на нови функционалности в системата, като проследяване в реално време или т.нар. проследяване на 1 секунда. Освен това сме отворени и за съвместни проекти с други компании като проекта Fleet protect, един иновативен продукт за общите ни клиенти със застрахователни компании.

<< Обратно към новините