Scania прави 32-метров електрически камион за Jula Logistics

28.10.2021

Scania прави 32-метров електрически камион за Jula Logistics

Шведската компания Jula Logistics от доста време използва 32-метров камион на Scania за транспорт с висок капацитет и съответно с по-ниски емисии. Сега е време за следващата стъпка - огромният камион ще се захранва от електричество.

[✕]



Това е пример за устойчиво транспортно решение, което Scania разработва в тясно сътрудничество с прогресивен клиент.

Европейските камиони могат да превозват до 40 тона и един 12-метров контейнер. От 2015 г. Jula Logistics използва два пъти по-голям камион, което означава, че той превозва два контейнера и е дълъг 32 метра. Този камион е с допустима максимална маса от 64 тона, включително товарът и ремаркето. Като превозва по-големи товари във всеки вид транспорт, и по този начин намалява броя на пътуванията между склада и порта за товарене всеки ден, Jula Logistics спестява 70 процента енергия и емисии на всяка транспортирана единица. Новият камион ще се захранва от електричество и ще бъде пуснат в експлоатация през първата половина на 2022 г.

„Ние използваме интермодален транспорт, при който товарите ни пристигат до пристанището в Гьотеборг с кораб, качват се на влак, който отива за Фалкьопинг. От там товарът се пренася с камион в последната част от пътуването си до нашия склад в Скара. Просто фантастично е да направим тази транспортна верига още по-устойчива чрез използването на камион, захранван от електричество от слънчеви панели, които ще изградим на покрива на нашия склад“, казва Ленарт Карлсон, главен изпълнителен директор на Jula Logistics.

Сътрудничеството с Jula Logistics е показателно за начина, по който Scania осъществява преминаването си към устойчив транспорт.

„Електрификацията е задължителна в нашия ангажимент за нулеви емисии и за постигане на целите ни по отношение на климата. Тясното партньорство със заинтересованите страни, които споделят нашите ценности, е важно, за да може да продължим в необходимото темпо. Не можем да направим прехода сами, а Jula Logistics е много ценен партньор, който се грижи за околната среда“, казва Фредрик Алард, ръководител на отдел Е-мобилност в Scania.

Scania работи както с прототипи, така и с нови бизнес модели, и заедно с клиенти и други партньори реализира своите решения за бъдещето. Решението, с което Scania подпомага Jula Logistics, позволява изключително дългото и тежко превозно средство да направи двупосочно 60-километрово пътуване от мястото, където влакът спира във Фалкьопинг до склада в Скара.

<< Обратно към новините