НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

БГ премиера на новия самосвал DAF

22.10.2020

БГ премиера на новия самосвал DAF

Турботракс България представи новия самосвал DAF пред фирми от строителния бранш. Звезда на събитието този път бе DAF CF 450 FAD - черноработник, какъвто е необходим в строителството и добивната промишленост.

[✕]

Четириосен самосвал 8х4 на база CF, с два управляеми моста, усилена междинна рама и 20-кубиков кош Gervasi, изработен от високоякостна стомана – това е най-краткото представяне на показания модел.
Показаната надстройка на Gervasi Industrial е от най-разпространения модел на фирмата в Източна Европа и Африка. Предназначена е за превоз на инертни материали и на фракции с малко по-голям диаметър.

Усилената й конструкция допуска натоварвания доста над нормалните: пълна маса на самосвала до 50-60 тона. С правоъгълно напречно сечение и наклонена предна стена нейната вместимост е 20 куб. метра. Кошът е изработен от висококачествени стомани Hardox - дъното е от материал НВ 450 с дебелина 8 мм, стените са с дебелина 5 мм, от НВ 400.

Надрамата на Gervasi е усилена в задната част, където са най-големите претоварвания, а в предната си част е по-гъвкава, за да понася вибрациите при движение. Специално адаптирана към шасито на DAF, тя осигурява ниско разположен център на тежестта, т.е. по-голяма устойчивост.

Цялото оборудване за повдигане на коша, с 1 хидравличен цилиндър, е от Hyva. Четириосната шаси-кабината е с два управляеми моста и тандемен заден мост. Двигателят, 11-литров PACCAR МХ 11, е лек, но показателите му са като на 12-литров - мощност 449 к.с. и максимален въртящ момент 2300 Нм, налични още от 900 об/мин. Водната помпа е двускоростна, като по-ниската скорост ускорява постигането на нормален температурен режим и пести гориво.

Предавателната кутия е автоматизирана 12-степенна ZF TRAXON. Селектор за софтуера за движение по/извън пътя дава възможност да се избере режим, съответстващ на конкретните условия на движение. Главното предаване е с отношение, което позволява икономично движение по пътища, а за тежките условия в TRAXON-а има достатъчно „бавни“ предавки.

Двата предни моста, окачени на ресьори, са същите като при влекачите за международен транспорт – прости и надеждни. Тандемният заден мост е с разделно главно предаване, а зависимото балансьорно окачване допуска до 27 сантиметра разлика във височините, на които стъпват колелата на III и IV мост.

Спирачна система е с дискови спирачки отпред и с барабанни - отзад. Двигателната спирачка е с дросел в изпускателната система и мощност 160 кВт. Камионът е оборудван с гуми „Goodyear” 315/80 R22.5.
Алуминиевият резервоар за гориво побира 330 л. Собствената маса на машината, вкл. водач и гориво, е 15,2 тона, а допустима пълна маса по пътната мрежа - 40 тона. Масла и филтри се сменят през 12 месеца.

Кабината е дневна, с характеерните за DAF комфорт и обезшуменост. Стандартното оборудване включва седалки Recaro, електрическо повдигане на стъклата и електрическо настройване на основните огледала, както и фарове с по 2 рефлектора, които подобряват осветеността встрани. Фаровете не са със стъкло, а с нечупливия материал Lexan. Решетки предпазват задните светлини. Бронята е стоманена, с галванично защитно покритие.

<< Обратно към новините