НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

До началото на ноември приключва ремонтът на първите 12 км от АМ Тракия в платното за Бургас

19.10.2020

До началото на ноември приключва ремонтът на първите 12 км от АМ Тракия в платното за Бургас

Ремонтът на първите 12 км от АМ Тракия в платното за Бургас трябва да приключи в края на октомври - началото на ноември, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

[✕]

Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното към София.

За целия участък от 52 км от магистралата е изготвен технологичен проект, съгласуван от Института по пътища и мостове. Контролът при извършването им ще бъде осъществяван от териториалните структури на АПИ и при необходимост от Института по пътища и мостове.

Министър Аврамова обясни, че ремонтът се изпълнява от дружеството Автомагистрали ЕАД, с което АПИ има сключен договор след проведена открита процедура по ЗОП за определяне на изпълнител за извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно – възстановителни работи) на АМ Тракия на територията на Областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.

Стойността от 89 млн. лв. е за ремонта на 52 км от АМ Тракия и е в резултат на остойностяването на количествата, заложени в изготвения и одобрен технологичен проект, разработен на база пазарни цени на материали и труд, свързани и с договорите, сключени с фирмите, които ще изпълняват както ремонтни дейности на магистралата, така и подмяната на пътните знаци, на хоризонталната маркировка, на ограничителните системи, каза още министърът.

Общата стойност включва около 70 млн. лв. за ремонт на пътното платно за участък от 52 км, а не от 40 км, както беше планирано по-рано, средна разделителна ивица, отводняване и колекторна система в средната разделителна ивица. Около 4 млн. лв. са за подмяна на пътните знаци, хоризонталната маркировка в двете платна (за Бургас и за София) или общо 104 км. 15 млн. лв. са за подмяна на ограничителните системи за пътища в средната разделителна ивица и в банкета за целия участък от 52 км.

<< Обратно към новините