НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Машините за пътно поддържане HYDROG

14.09.2020

Машините за пътно поддържане HYDROG

HYDROG ZBM е полска компания за производство на машини, предназначени за строителство и поддръжка на пътища, летища и железници.

[✕]

HYDROG е най-големият производител на професионални машини за пътно строителство и пътно поддържане в Полша и е един от най-големите в Европа. Компанията е създадена е през 1989 г. и е със седалище в град Лодз. Инжконсулт ЕООД е ексклузивен представител на HYDROG за България и Македоня и е реализирал продажби на местния пазар от цялата гама модели на HYDROG.

HYDROG ZBM е лидер при въвеждането на най-новите технологии. Уникалните и иновативни решения при техните продукти все още не са налични в аналогични продукти на други марки. По този начин HYDROG винаги е на две крачки пред конкуренцията. Най-доброто качество на достъпна цена е основният приоритет на HYDROG. Ето защо това са най-често избираните машини от години и могат да бъдат разпознати на много пътни строителни площадки. HYDROG извършва доставки на машини за най-големите европейски строителни компании от Германия, Австрия, Франция, Швеция, Испания, Португалия, както и за хиляди по-малки фирми, институции за пътна администрация и общини от цял свят.

Компанията разполага с богато  портфолио от:
- Машини за транспортиране и полагане на битумна емулсия/гудронатори;
- Машини за изграждане и поддръжка на пътни банкети;
- Машини, предназначени за работа с асфалт;
- Машини за ремонт на пътни настилки – за запълване на дупки, на фуги и др.;
- Машини за почистване;
- Зимно оборудване за поддръжка;
- Машини за почистване на летища;
- Машини за почистване на жп трасета.

Фабриката на HYDROG се състои от 4 производствени халета, офис и просторни складови сгради. Компанията разполага и със собствен дизайнерски екип и собствен отдел за изследвания и развитие, който работи непрекъснато върху иновациите в сътрудничество с многобройни партньори от различни пътностроителни фирми. Организацията на фабриката позволява серийно производство на определени продукти, като нивото му зависи от текущото търсене от пазара.

За полагане на банкети
Името HYDROG се превърна в синоним на машини за полагане на банкети сред много специалисти в индустрията за пътно строителство. Машините за полагане на банкети на компанията са широко използвани на различни пазари в различни части на света – както от големи международни компании, така и стотици по-малки пътностроителни фирми. Броят на доволните потребители продължава да нараства с бързи темпове.

Машината за полагане на банкети Hydrog DG-3000 е предназначена главно за ефективно павиране на всички конструктивни слоеве на пътния банкет или разширяване на пътя с помощта на студени материали или горещ асфалт. Тази машина е прикрепена към носача (товарач, багер-товарач, трактор, грейдер и др.). Свързването на Hydrog DG-3000 към носача се извършва чрез специална прикачна плоча. Машината позволява лесно и безопасно зареждане с материал директно от самосвали. Материалът се полага настрани с помощта на конвейерна лента, след което се оформя от полагащата плоча. Hydrog DG-3000 е единствената подобна машина на пазара, която освен стандартна система за управление от седалката на оператора на самата банкетополагаща машина може да бъде управлявана и от кабината на носача (например товарач, челен товарач, комбиниран багер товарач и др.). Благодарение на това наемането на отделен оператор не е необходимо, което значително намалява разходите за изпълнение на работата.

За запълване на дупки
Пачматикът Hydrog PA-5000 предлага е най-бързата и най-евтина технология за поправяне на дупки по пътищата. Hydrog PA-5000 се използва за обновяване на асфалтови повърхности чрез запълване и запечатване на кухини с фракция и битумна емулсия. Фракцията се подава със сгъстен въздух през тръба към работната глава, където се смесва с битумна емулсия. В зависимост от версията машината е оборудвана с един или два контейнера за фракция.

С тази машина за запълване на дупки ремонтът преминава през четири лесни стъпки:
- Почистване на дупката с  въздух  под налягане;
- Покриване на дупката с битумна емулсия;
- Запълване на дупката с битумизирана фракция;
- Посипване на ремонтираната повърхност със суха фракция.

Hydrog PA-5000 се предлага в различни варианти:
- с работна стрела в задната част на превозното средство/камиона – контролирана от отделен оператор;
- с работна стрела отпред на камиона – контролирана от отделен оператор;
- с работна стрела в предната част на камиона – контролирана от водача.

За запълване на фуги
Машината за запълване на фуги Hydrog ZSK-500 е предназначена за запечатване с битумна фугираща паста на ръбове и пукнатини в асфалтова настилка, ремонт на битумни и бетонови пукнатини и т.н. Тя е предпочитана от много компании за пътно поддържане на пътища, летища, асфалтови и бетонни настилки, както и за уплътняване на трамвайни индукционни контури и технологични фуги на мостове.

Принцип на действие:
- Безопасното и лесно зареждане на фугиращата паста през ъглови врати осигурява защита срещу пръски.
- Пастата се нагрява в резервоар с маслена риза индиректно и се разтваря в работна форма без риск от прегряване или изгаряне.
- По време на нагряването на фугиращата паста ръчната стрела на маркуча първоначално се нагрява в стартова камера, разположена в задната част на машината.
- Нагрятата в резервоара паста се подава от помпата чрез ръчната стрела на маркуча.
- Количеството паста, изтичащо от стрелата на маркуча, се регулира чрез клапан.
- Машината е оборудвана с вграден компресор, използван за почистване на пукнатините със сгъстен въздух преди пълнене.

Друг модел машини за запълване на фуги е малката ръчно водима Hydrog ZSK-40. Тя е предназначен за:
- Запълване на фуги, процепи и пукнатини с уплътняващи компоненти, битум и др.;
- Уплътняване на фугите между ленти в асфалтова повърхност;
- Запълване на дефекти по пътищата, летищата, мостовете и виадуктите;
- Ремонт на пукнатини в асфалтови и битумни повърхности;
- Уплътняване на трамвайни индукционни контури и т.н.

Фугиращата паста се поставя в резервоар, който се загрява от основната горелка, снабдена с газов цилиндър с пропан-бутан и непряка нагревателна плоча. Операторът може да контролира текущата температура на пастата благодарение на температурния индикатор. Когато фугиращата паста достигне работната температура и премине в течно състояние,  тя се дозира чрез дренажна тръба точно в избрания ръб или фуга . Тази дренажна тръба се нагрява от допълнителна горелка. Триколесното шаси позволява прецизно- то и удобно водене на машината, както върху линейни разширяващи фуги, така и над неправилни пукнатини в повърхността. Резервоарът е оборудван с ръчна бъркалка за улесняване на топенето на битумната паста. Машината е оборудвана с устройство за защита от самозапалване или  взрив, която да прекъсне подаването на газ, след като пламъкът изгасне. Благодарение на компактните си размери и тегло, Hydrog ZSK-40 дава възможност за бързо и удобно транспортиране и позициониране на обекта.

Гудронатори/разпръсквачи на битумна емулсия
Гудронаторът SH PREMIUM е най-високият и престижен клас разпръсквачи на битумна емулсия HYDROG. Машината е създадена е в отговор на нуждите на най-взискателните клиенти, които използват интензивно оборудването си при екстремни условия. Гудронаторите SH PREMIUM се характеризират с качествена изработка, технически възможности (напр. най-голямата ширина на разпръскване и диапазон на изхода), както и доказана надеждност, несравнима в ценовия си диапазон. Досега те са избрани от повече от сто потребители – както най-големите световни пътностроителни корпорации, така и по-малки строителни компании. Разпръсквачите на битумна емулсия HYDROG PREMIUM доминират понастоящем обектите за пътни конструкции в Полша и те стават все по-разпознаваеми в много други страни в Европа и Азия.

HYDROG SR Kompakt се отличава с прецизна разпръскваща система. Въз основа на информацията от сензора за скоростта, температурата и налягането на битумната емулсия се калкулира количеството за разпръскване. Широчина на разпръскване – 2,5 м, автоматично подгряване на битумната емулсия, автоматичен въздушен компресор, ръчно регулиране на налягането на битумната емулсия и скоростта на помпата. Въпреки че параметрите на разпръскване на битумната емулсия се задават ръчно, се изисква само един оператор. Разпръскването се контролира от кабината. Шофьорът и операторът могат да активират разпръскването във всякакви конфигурации, включително и по време на процеса на разпръскване.

Пръскачките HYDROG SK Mini могат да бъдат монтирани на камион или ремарке. HYDROG SK Mini са много популярни сред компаниите, занимаващи се с пътно поддържане. Резервоарът за битумна емулсия е с капацитет до 2000 литра в зависимост от модела. Те имат изолиран цилиндричен резервоар за емулсия, автоматично подгряване на емулсията чрез защитена горелка, висока производителност на помпата, съчетана с допълнителен маркуч за ръчно разпръскване.

 
 
 
 


 
 

 

<< Обратно към новините