НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

DAF CF и XF с хидравлично задвижване на предните колела

04.05.2020

DAF CF и XF с хидравлично задвижване на предните колела

За камионите, които в по-голямия дял от пробега си са на пътя, но понякога се изисква да излязат извън него, или пък при хлъзгави условия за шофиране, DAF въвежда хидравлично задвижване на предните колела.

[✕]

То може да се активира с натискане на превключвател. Това ново PXP устройство е разработено съвместно с Paul Nutzfahrzeuge и ще се предлага с влекачите DAF CF и XF 4x2, задвижвани от двигатели PACCAR MX-11 или MX-13. Други модели ще ги последват по-късно през годината.

Постоянното задвижване на всички колела за камион, който стъпва извън пътя рядко, означава значителни разходи по отношение на снабдяване, поддръжка и разход на гориво. Въпреки това, понякога е много важно да има допълнително сцепление за справяне с канавки, пясъчни пътища, неасфалтираните терени и стръмните наклони.

За предизвикателни ситуации като тези, DAF представя опцията за хидравлично задвижване на предните колела за влекачите CF и XF 4x2. Тя може да се активира чрез превключвател на таблото. Ако камионът регистрира подхлъзване на задвижваните колела, PXP - Paul Xtra Power - се активира автоматично. Колкото по-голямо е степента на приплъзване отзад, толкова повече сцепление осигуряват предните колела.

Променливото задвижване на предните колела на DAF работи за първите четири предни предавки, и първата и втора задна предавка. При скорост над 20 километра в час (или на пета предавка и нагоре) PXP се превключва обратно в режим на готовност. Системата се активира отново при по-ниски скорости и винаги, когато се налага употребата й.

За да бъде възможно превключващото задвижване на предните колела, всяка главина на предния мост е снабдена с хидравличен двигател, произвеждащ въртящ момент не по-малък от 6,435 Нм при максимално системно налягане от 360 бара.

Това гарантира оптимална работа, дълготрайност и надеждност. Уникална характеристика е, че двигателите се задвижват от хидравлична помпа, монтирана директно, което спестява както тегло, така и пространство. В допълнение, хидропомпата може да задвижва компоненти като кранове, рамена на куки, стабилизатори и системи за товарен контрол. Това означава, че е необходим само един хидравличен резервоар, което също води до по-малко тегло и повече пространство.

С новата PXP система DAF отново демонстрира способността си да предлага оптимални решения за всяка транспортна задача. В допълнение към това променливото задвижване на предните колела на DAF има специфични предимства по отношение на производителността, теглото и пространството в шасито.

<< Обратно към новините