НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

Прокопани са първите 400 м от тунел Железница на АМ Струма

18.02.2020

Прокопани са първите 400 м от тунел Железница на АМ Струма

Прокопани са първите 400 м от тунел Железница на автомагистрала Струма. Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.

[✕]

Ако искате да четете списание СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА в електронен вариант, абонирайте се тук.

Съоръжението ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и ще бъде най-дългият пътен тунел у нас. Към него са включени два обслужващи пътя от двете страни на съоръжението и хеликоптерна площадка. Тунелът се изгражда по нов австрийски метод - прокопават се около 1,5-2 м във всяка тръба на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи и армиран пръскан бетон и анкери. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. На обекта се работи денонощно, без почивен ден. Целта е завършването му до януари 2022 г.

Проектът за строителството на тунел Железница на автомагистрала Струма се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число и тунелът.

Подучастъкът преди съоръжението е с дължина 720 м. Той включва изграждането на мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на съоръжението. Виадуктът се изпълнява по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред вече готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София – Кулата. Третият подучастък е с дължина 1400 м и се предвижда да бъде изградена аварийна връзка, която да може да отведе движението в посока София по път Е79 при настъпване на непредвидена ситуация в тунела.

<< Обратно към новините