НОВО: Абонирайте се за електронна версия на сп. Строителна техника! Излезе 23. издание на КОЙ КАКЪВ Е в транспорта и спедицията в България 2020.

DAF CF Electric набира скорост

16.12.2019

DAF CF Electric набира скорост

По време на изложението Solutrans имахме възможност за кратък драйв тест на влекач DAF CF Electric. Междувременно от производителя от Айндховен дойде информация, че DAF Trucks е разработил CF Electric r във вариант 6n2 шаси кабина. Очевидно има развитие около DAF и електрическите камиони. Ето какво е то

[✕]

Ако искате да четете списание КАМИОНИ в електронен вариант, абонирайте се тук.

DAF CF Electric беше обявен за първи път на изложението IAA Commercial Vehicles през есента на миналата година. Неговата разработка се случи след сключването на 5-годишния договор за съвместна работа, подписан между DAF Trucks и VDL Groep. Споразумението между двете фирми от Айндховен включва клаузи за реципрочна доставка на части и компоненти за производството на камиони и автобуси, както и съвместно разработване на камиони с електрическа силова линия. Така се роди първата версия на влекача CF Electric, а тази година на изложението на Solutrans през ноември в Лион беше показана нова усъвършенствана версия.

Конфигурацията

DAF CF Electric е влекач 4х2 с изцяло електрическа силова линия, разработен за дистрибуция в градски зони. Той може да тегли композиция с обща маса до 37 тона. В сърцевината му е използвана електрическа силова линия, разработена на база на интелигентната E-Power технология от VDL. Тя включва електромотор 210 кВт, задвижван от пакет от литиево-йонни батерии с общ капацитет за момента 170 кВтч. Осигуреният въртящ момент е 2000 Нм. Първоначално цялостния мениджмънт на силовата линия е от VDL, но в последната версия, показана на Solutrans, DAF все повече е поел контрола над управлението. Този влекач може да измине до 100 км без зареждане на батериите и е подходящ за транспорт на обемни товари в градски зони, особено в градове, където има специални изисквания по отношение на вредни емисии и шум.



Батериите могат да се дозареждат бързо в рамките на 30 минути, а пълното има зареждане отнема час и половина.
Краткото ни "кръгче" зад волана на DAF CF Electric показа, че автомобилът ускорява много бързо, реагира много прецизно на командите на водача, има страхотни спирачни възможности и рекуперира доста добре енергия по време на спиране. Контролното табло не се различава много от това на стандартен DAF, но на панела се вижда ясно колко процента още заряд остава в батериите. И, разбира се, камионът е изключително тих. Общата маса на влекача е 9700 кг (пакетът батерии тежи около 3 тона), което означава с около 2 тона по-малко полезен товар в сравнение със стандартен дизелов влекач CF. Но за момента това е цената, която се плаща за транспорт с електрически камиони, но пък те осигуряват нулеви вредни емисии в градовете, където се използват.


Полеви тестове и награди
DAF CF Electric вече е в интензивни полеви тестове повече от година, както и успя да спечели някои награди.
Още в края на миналата година първият DAF CF Electric беше доставен за дистрибуция на холандската верига супермаркети Jumbo. В рамките на тази година електрическият влекач започна работа в парковете на транспортни компания Tinie Manders Transport, Peter Appel и Simon Loos.
През юни бяха предадени ключовете на два изцяло електрически камиона CF на немската фирма Contargo, която е 100% дъщерно дружество на Rhenus Group. Те се използват за контейнерен транспорт между терминали в Германия. Тази доставка беше и поводът иновативният DAF CF Electric да бъде отличен в навечерието на панаира Транспорт логистика в Мюнхен с наградата Green Truck Logistics Solution 2019 . Наградата се присъжда от водещите германски списания VerkehrsRundschau и TRUCKER и отличава обещаващи технологии, които да допринесат за устойчиви логистични решения в цяла Европа.



И като шаси кабина 6х2

В края на ноември DAF обяви, че вече е разработен е DAF CF Electric като шаси кабина 6x2. Първите полеви тестове ще започнат до края на тази година като сметосъбиращи автомобили, използвани от датските фирми HVC и ROVA, а по-късно такъв автомобил ще заработи и в Ротердам. Силовата линия е както на електрическия влекач, а електрическата надстройка е доставена от VDL Trans-lift. Общата маса на CF Electric 6x2 е 28 тона.

DAF CF Electric - технически спецификация
Маса на автомобила -  9700 кг
Електродвигател - 210 кВт
Въртящ момент - 2000 Нм
Капацитет на батериите - 170 кВтч
Обхват - до 100 км
Бързо зареждане на батериите - 30 минути
Пълно зареждане - 1,5 часа

<< Обратно към новините