Iveco Daily 2019

сп. Логистика, 2019, бр.5
18.06.2019

Iveco Daily 2019
Обновеният модел се предлага във всички познати варианти - фургон, шаси кабина, минибус

Новият Iveco Daily ще промени вашата бизнес перспектива. С това обещание в Торино бе представено новото поколение на лекотоварния бестселър Iveco Daily.

[✕]

Новият Iveco Daily ще промени вашата бизнес перспектива. С това обещание в Торино бе представено новото поколение на лекотоварния бестселър Iveco Daily.

Преди да се спрем по-подробно на новото в новия Iveco Daily, трябва да кажем, че лекотоварният автомобил идва здраво стъпил на над 40-годишната успешна традиция на един от бестселърите в сегмента. Но има амбицията да зададе нови стандарти в шофирането, ефективността за бизнеса и общата стойност на притежание (TCO).

Ако някой е очаквал революционен скок във външния вид на Daily, може да остане леко разочарован, защото истинските и важни новости са скрити или свързани с функционалността. От пръв поглед обаче се виждат промените в предната решетка. Тя е с нов дизайн и е по-висока, тъй като двигателите с повече мощност и подобрена екологичност искат повече приток на свеж въздух.

Нова е предната броня, която вече е съставена от три части. Това намалява разходите за ремонт, тъй като всяка от тях може да се заменя самостоятелно. Основните светлини са запазили формата си, но са изцяло светодиодни. В тях са интегрирани пътепоказателите и дневните светлини.

Условията, които Daily 2019 предлага на водача, са на много по-високо ниво. Воланът е с 14 мм по-малък диаметър за по-добра видимост към приборния панел. Облицован е с приятна на допир екокожа и е спортен тип – със скосена долна част, осигуряваща повече място за краката. Кормилната колона се регулира във всички посоки. Върху многофункционалния волан са разположени бутони за управление на системите за сигурност и в помощ на водача, както и на различни функции на автомобила. Кормилното управление вече е снабдено с прецизен електромеханичен сервоусилвател, който намалява вибрациите от неравности по пътя, подобрява контрола и повишава стабилността. Градският режим (City Mode) усилва действието на сервоусилвателя, като намалява нужното усилие за завъртане на волана с до 70%. Приборният панел пред водача е с цветен TFT дисплей с висока резолюция и осигурява удобен и интуитивен интерфейс с информация за ключовите настройки в превозното средство. За централната конзола вече може да се поръча 7,7-инчов сензорен дисплей. Новата система за развлечение Hi-Connect разпознава гласови команди и може да се свързва с мобилни устройства чрез приложенията Apple Car Play и Android Auto™. Инфотеймънт системата разполага с цифрово DAB-радио и навигационна система Tom Tom за автомобили и камиони. Върху дисплея се показва и изображението от камерата за заден ход. Чрез системата водачът може да следи оценката си за стила на шофиране в реално време.

Новият Daily разчита на доказаните двигатели, осигуряващи ефективност и екологичност при всякакви мисии, казват от Iveco. Четирицилиндровият 2,3-литров турбодизелов силов агрегат F1A вече е наличен и при хомологираните като леки, и при тежките версии на модела и предлага три нива на максимална мощност – 116, 136 и 156 к.с. Трилитровият, също 4-цилиндров турбодизел F1C е за тежките версии и също е с три нива на мощност – 160, 180 и 210 к.с. (вместо досегашните 205 к.с.). Както досега, той се предлага и във вариант на задвижване със сгъстен природен газ (CNG) с мощност 136 к.с. Двигателите на новия Daily покриват най-строгите екостандарти – Euro-6d-temp (WLTP & RDE) и Euro-6d. Силовите агрегати са с подобрена до 10% горивна икономичност в градски условия, като системата Start&Stop вече е стандарт при 2,3-литровия двигател. Електронно контролираната турбина с променлива геометрия също допринася за по-високата ефективност.

Двигателите се комбинират с 6-степенна механична предавателна кутия или познатата 8-степенна автоматична трансмисия Hi-Matic.

С до 10% са намалени разходите за обслужване, като сервизните интервали са удължени до 60 000 км благодарение на ново високоустойчиво двигателно масло.

При версиите с единични задни колела просветът е увеличен с 25 мм. Подобрено е поведението на автомобила при движение с максимален товар, а комфортът при движение остава същият и при празен автомобил. Сред мерките, с които е постигнато това, са новите, вече двулистови задни ресори и задни амортисьори с променлива с до 30% сила на амортизация, която зависи от положението им. 

Daily 2019 идва с пълна гама усъвършенствани системи в помощ на водача, много от които са за работа в градски условия. Advanced Emergency Braking System и City Brake PRO предотвратяват сблъсъци при скорост под 50 км/ч и намаляват въздействието им при по-високи скорости. City Brake PRO работи дори при движение с под 5 км/ч. За намаляване на стреса у водача при задръстване, особено в града, се грижи уникалната система Queue Assist (букв. помощник при опашка – б.а.). Активира се с бутон с едно докосване, разположен на лоста за чистачките вдясно на кормилната колона. Системата поддържа постоянно предварително зададената дистанция от предното превозно средство и спира напълно при спиране на колоната. Леко чукване на педала на газта сигнализира на системата кога автомобилът може да потегли. Като прибавим към тази система адаптивния круиз контрол и активния асистент за поддържане на лентата за движение (ProActive Lane Keeping Assist), който сам коригира кормилото в нужната посока, виждаме, че при New Daily вече говорим за почти чиста проба автономност. Queue Assist е възможна само при силова линия с автоматична предавателна кутия Hi-Matic. Асистентът при страничен вятър Crosswind Assist не е новост за сегмента, но се прилага за първи път при Daily.

Според Iveco електрическата автоматична паркинг спирачка, командвана с бутон вдясно от кормилната колона, също спомага за повишаване на производителността. Пресметнато е, че при градска дистрибуция тя спестява на водача до 5 часа месечно.

Новият Daily е първият автомобил със задно задвижване в сегмента си, който идва оборудван с асистент за спускане по наклон Hill Descent Control и системата за подобрение на сцеплението по хлъзгави повърхности – пясък, кал, сняг, Traction Plus.

Свързаността при Daily 2019 също вече е на ново, по-високо ниво. Сега функционалността е неимоверно разширена благодарение на дългогодишно сътрудничество с Microsoft. Това ще предложи на клиентите по-голяма ефективност, по-лесно прогнозируема и точна поддръжка на автомобилите и по-висока обща производителност. Автомобилът може да бъде наблюдаван в реално време от контролния център Iveco в Торино. Това намалява неговите престои и дава възможност за постоянна проактивна диагностика в реално време, моментално планиране на обслужвания и ремонти, дистанционен ъпдейт на софтуера – без посещение в сервиз.

С новия Daily, Iveco предлага телематични решения не само за големи флийтове, но и в помощ на собственици на фирми, които сами карат своите автомобили. Те са обединени в гъвкавите решения DAILY B-LINK, портала MyDaily, решението Verizon Connect. Чрез широката им функционалност могат да бъдат намалени закъсненията при доставки, да се променят графиците, да се планира обслужването… и бизнесът да се управлява гъвкаво.  

 

Торино – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините