Революционни новости от Mercedes-Benz Trucks
Active Break Assist 4, Sideguard Assist и Mercedes-Benz Uptime поставят нови стандарти при камионите
Спирачният асистент ABA (Active Break Assist) от четвърто поколение, използван при камионите на Mercedes-Benz, вече реагира и на пресичащи пешеходци, като при нужда спира напълно товарния автомобил.
Това е само една от новостите, които Mercedes-Benz Trucks ще представи на предстоящото през септември изложение IAA 2016 в Хановер.
Сигурност на все по-високо ниво, постоянно растяща ефективност за клиентите на марката и все по-голяма свързаност на камионите – това са основните фокуси в представянето на Daimler Trucks на IAA 2016 през септември. В средата на юни в завода на Mercedes-Benz Trucks във Вьорт, Германия немският гигант леко повдигна завесата и демонстрира част от новостите, подготвени за Хановер.
Освен ABA 4, първата в света система, която спира напълно товарния автомобил при опасност от удар на пешеходец, във Вьорт беше демонстрирана и революционната система Sideguard Assist, която ще бъде лансирана пазарно в Хановер през септември. Чрез сензори и датчици, разположени в десния страничен панел, системата следи зоната встрани от автомобила, част от която обикновено е „сляпа” за водача. При опасност освен, че подава светлинен и звуков сигнал в кабината, Sideguard Assist задейства спирачните системи и спира напълно автомобила, ако водачът не реагира. Така могат да бъдат избегнати произшествия при заобикаляне или изпреварване на друго превозно средство, при десен завой под 90 градуса и най-важното – да бъдат предпазени велосипедистите в градска среда.
Новите системи за сигурност бяха демонстрирани нагледно на тестовата писта на Mercedes-Benz Trucks във Вьорт, а в ролята на „опитно зайче” влезе и Инго Шерхауфер, мениджър Активна безопасност в Mercedes-Benz Trucks. Той пресече спокойно и невъзмутимо пешеходната пътека, пред летяща срещу него 40-тонна композиция, теглена от новия Actros. На десетина метра преди пешеходната пътека със свирене на спирачки и следи от гуми композицията закова на място. Новото при ABA 4 е, че системата вече използва два радара. Единият е за близко разстояние и „опипва” пътя на голям ъгъл, а другият, както до, сега следи на голяма дистанция и под малък ъгъл.
Ефективността на товарните автомобили Mercedes-Benz продължава да расте, както ви обещахме, казват от немския гигант. За 20 години от както Actros e в производство разходът на гориво при модела е снижен с 15 на сто. Сега в Хановер през септември ще бъде представен последният „ъпдейт” на флагмана. При него с редица мерки, основно в дребните детайли, ефективността е на още по-високо ниво. Достатъчно е да се споменат промените в двигателите OM 470, OM 471 и OM 473, водещи до мощност, която е на разположение в по-широк оборотен диапазон и до по-голяма горивна ефективност. В Хановер OM 470 и OM 471 ще бъдат представени и с новите върхови мощности от 456 и 530 к.с. съответно. Вниманието към детайлите си личи и от незначително променените предни долни странични спойлери на кабината на Actros с цел подобряване на аеродинамиката. Между другото 20-ата годишнина на флагмана Actros ще бъде отбелязана в Хановер с представянето на юбилейна версия на модела. От четвъртото поколение на модела ще бъдат произведени и пуснати на пазара само 200 броя в специално изпълнение Limited edition of 200.
Революцията при Mercedes-Benz Trucks не спира до тук. Тя върви с пълна сила и по отношение на свързаността на камионите. След като преди повече от година Daimler представи автономно движеща се композиция, а през тази година – движение на свързани камиони в конвой, сега, чрез свързаност прави и революция в сервизното обслужване. Допълнителен хардуерен модул надгражда системата FleetBoard с цел намаляване на времето за сервизни престои на камионите Mercedes-Benz. Модулът Mercedes-Benz Uptime е в постоянна свързаност с централен сървър на компанията. По този начин в реално време се следят всички параметри на работата на автомобила – от налягането на въздуха в гумите, до най-прецизните настройки в горивната система. При засичане на каквото и да е отклонение в работата системата сама анализира ситуацията и взема решение какво трябва да се направи. Следва обаждане и подаване на информация до транспортната фирма. Ако неизправността е такава, че автомобилът може да аварира още по време на курса, той се насочва веднага към сервиз. Ако ремонтът не е неотложен, се планира място, дата и час на сервизната операция. Ако се касае само за инцидентна грешка – системата просто попълва информационната база. Освен, че предотвратява по-сериозни неизправности, системата пести време на транспортните мениджъри, на които не се налага да контактуват със сервиза и да договарят посещение. За това се грижи callcenter на Mercedes-Benz в Маастрихт, където работят 250 оператори. Mercedes-Benz Uptime ще може да се поръчва след IAA 2016. Системата вече е изпробвана в реални условия в 1400 камиона от 16 автопарка в 4 държави. Първоначално ще е достъпна в 12 държави. В бъдеще развитието й предвижда следене и диагностиране на параметрите и на полуремаркетата, теглени от влекачи Mercedes-Benz Trucks.
Още за Mercedes-Benz Trucks на IAA 2016 – в броя
на списание КАМИОНИ от юли-август 2016 година